دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۱۰ هزار زائرخراسانی از فرودگاه مشهد راهی سرزمین وحی می‌شوند
سرخط خبرها

خراسان رضوی در انتظار ابلاغ طرح جدید مبارزه با هپاتیت B است | درمان ۱۲۰۰ بیمار هپاتیت طی ۵ سال در استان

  • کد خبر: ۲۱۷۳۳۲
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
خراسان رضوی در انتظار ابلاغ طرح جدید مبارزه با هپاتیت B است | درمان ۱۲۰۰ بیمار هپاتیت طی ۵ سال در استان
مسئول پیشگیری و کنترل هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اکنون نیز اقداماتی در حوزه هپاتیت B در کشور انجام می‌شود، گفت: هنوز طرح جدیدی به خراسان‌رضوی ابلاغ نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز «آغاز طرح کنترل هپاتیت B از سال آینده» این خبری است که چند‌روز پیش توسط حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، اعلام شد. به گفته وی، بازه زمانی شروع این طرح از مهر‌ماه سال آینده خواهد بود؛ اما مسئول پیشگیری و کنترل هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اکنون نیز اقداماتی در حوزه هپاتیت B در کشور انجام می‌شود، گفت: هنوز طرح جدیدی به خراسان‌رضوی ابلاغ نشده است.

علی حسین‌پور در گفتگو با شهرآرا، هپاتیت B و C را دو نوع مهم این بیماری اعلام کرد و افزود: این دو نوع و البته به‌خصوص هپاتیت B نسبت به سایر هپاتیت‌ها شیوع بیشتری دارند. راه اصلی انتقال هپاتیت B خونی است، اما از طریق روابط‌جنسی نیز ممکن است به فرد دیگر منتقل شود.

وی از شروع واکسیناسیون این نوع خاص از هپاتیت از سال ۱۳۷۲ در کشور خبر داد و اظهار کرد: براساس انجام این واکسیناسیون افراد زیر سی سال نسبت به این بیماری ایمن شده‌اند؛ بنابراین شیوع آن در کشور کاهش پیدا کرده است و از حدود ۳ درصد مردم کشور به کمتر از یک‌درصد کاهش پیدا کرده است.

تکمیل اقدامات برای درمان هپاتیت B

وی طرحی را که قرار است در سال آینده انجام شود، تکمیل‌کننده اقداماتی دانست که اکنون در‌خصوص این نوع خاص از بیماری هپاتیت انجام می‌شود و گفت: قرار است در قالب این طرح، افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، مورد درمان و مراقبت قرار بگیرند.

حسین‌پور درخصوص هپاتیت C نیز بیان کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، احتمال اینکه بیماری‌‎شان مزمن شود یا حتی به سرطان کبد مبتلا شوند، زیاد است.

 پیش از‌این دارو‌های تزریقی برای این افراد وجود داشت که خیلی هم مؤثر نبود؛ به‌همین‌دلیل شاید حدود ۹۰‌درصد کسانی که مبتلا به این بیماری می‌شدند، درمانشان طولانی می‌شد یا احتمال برگشت ویروس به بدن آنها زیاد بود.

وی ادامه داد: از هشت سال پیش دارو‌های ضدویروسی در دنیا کشف شده که بسیار مؤثر بوده و درمان این دارو‌ها در یک بازه زمانی سه ماهه است و بیش از ۹۰‌درصد ویروس را از بدن فرد خارج می‌کند.

درمان ۱۲۰۰ مصرف‌کننده مبتلا به هپاتیت

مسئول پیشگیری و کنترل هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به آغاز شناسایی افراد مبتلا به این بیماری از سال ۱۳۹۷، گفت: از سال ۱۳۹۹ نیز سازمان‌های مردم‌نهاد شروع به درمان موارد شناسایی‌شده کردند. از همان سال تاکنون در خراسان‌رضوی به بیش از ۱۲۰۰ نفر مصرف‌کننده مواد تزریقی که هپاتیت داشتند، دارو ارائه شده است که کمتر از ۴ درصد این تعداد بانوان بوده‌اند.

حسین‌پور اضافه کرد: بعد‌از‌آن حدود ۹۸‌درصد بدن این افراد از ویروس بیماری پاک شده است. البته به این دلیل که این افراد درخصوص ابتلا به این بیماری پرخطر محسوب می‌شوند، خدمات کاهش آسیب و توزیع سرنگ در حاشیه شهر صورت می‌گیرد. وی همچنین از ارسال دارو و کیت‌های تشخیص سریع شناسایی هپاتیت C در کشور از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بیمه نیز به این بیماران که نشان‌دار شده‌اند خدمات کامل تشخیصی و درمانی ارائه می‌دهد. متأسفانه مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، بیشترشان بی‌خانمان هستند و در نشان‌دار‌کردن این بیماران دچار مشکل می‌شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->